40 anys de premsa escrita en català: passat, present i futur | UAB Campus Mèdia

aquest, any, la, facultat, celebra, que, fa, 40, anys, que, es, va, llicenciar, la, primera, promoció, destudiants, de, la, llicenciatura, en, ciències, de, la, informació, especialització, en, periodisme, i , especialització, en, publicitat, al, mateix, temps, també, es, compleixen

40 anys de premsa escrita en català: passat, present i futur

Publicat per: UAB Campus Mèdia
27/10/2016 10:30:00 - 27/10/2016 12:00:00 -

Aquest any la Facultat celebra que fa 40 anys que es va llicenciar la primera promoció d'estudiants de la llicenciatura en Ciències de la Informació, especialització en Periodisme, i  especialització en Publicitat. Al mateix temps també es compleixen els 20 anys de les llicenciatures del pla nou. El 1996 va sortir al mercat laboral la primera promoció de llicenciats en Comunicació Audiovisual i la de llicenciats en Publicitat i Relacions Públiques.

Per celebrar-ho, es portaran a terme una sèrie d’activitats, taules rodones i exposicions que començaran aquest 27 d’octubre.

La taula rodona “40 anys de premsa escrita en català: passat, present i futur” serà l’encarregada d’obrir aquest cicle i comptarà amb la participació de Santiago Ramentol, professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB i exdirector del diari Avui; Vicenç Villatoro, exdirector del diari Avui; Joan Vall i Clara, conseller delegat d' El Punt Avui i Assumpció Maresma, fundadora i editora de Vilaweb. L’acte el moderarà  Carme Ferré, vicedegana d’Intercanvis, Pràcticum, TFG i Alumni de la Facultat, i tindrà lloc a les 10:30 h del 27 d'octubre a l’Aula Magna de la Facultat.

Seguidament, un cop finalitzada la taula rodona, s’inaugurarà l’exposició dedicada als 40 anys de vida del diari Avui “Una mirada al món, 1976-2016”. L’exposició ha estat dirigida pel professor Enric Marín, coordinador de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General conjuntament amb la cap de la Biblioteca, Maria Antònia Galceran i el professor Santiago Ramentol. El lloc destinat a aquesta exposició és el passadís de l’eix central de la Facultat direcció biblioteca.

Amb aquesta exposició volem oferir una ràpida mirada al món a partir de 41 portades que representen una ràpida síntesi, local i global, de la història dels darrers 40 anys. Més que el testimoni d'una època de canvis, són l'expressió d'un canvi d'època.

Us convidem a ambdós actes, que esperem que siguin del vostre interès.

Imatges de l'esdeveniment